Tuesday, December 02, 2008

ROKOK...



Minggu ni masuk bulan kedua aku cuba berenti merokok... ada orang kata berenti merokok ni senang... ada yang kata susah... dulu aku pernah berenti merokok... masa tu tahun 2001 kot... tapi bertahan ngam2 setahun je... utk celebrate kejayaan aku berenti merokok selama setahun... so aku hisap la balik... hehehe... takde la... faktor luaran... kerja dan lain2 lagi yang buat aku hisap balik... lagi pun motivasi tak kuat masa tu...

kali ni motivasi aku kuat la... aku berenti demi anak bini aku... so dah cukup kuat la tu kan? tapi kali ni nak berenti azabnya memang lebih skit... dulu takde pulak macam ni... sekarang ni macam2 rasa datang... badan rasa macam melayang je... kepala rasa ting tong lebih sikit... dan rasanya tu tak leh nak describe... sampai aku pi buat blood test nak tengok kot2 pasal lain ke... Alhamdulillah.. takde la pasal lain... bila aku consult doktor... ni semua kesan daripada berhentinya supply nikotin dalam badan aku... dulu tiap2 hari supply nikotin tak pernah putus... tapi once aku dah stop... badan ni macam tak cukup komponen la... sebab tu banyak side effect macam kepala pening2 lalat... badan rasa seram sejuk...

apa2 pun semangat kena la kuat... kena tahan... bila aku sembang dengan member2 yang dah lama berenti dan pernah ada pengalaman ni... diorang semua cerita benda yang sama... so takde la risau sangat... tapi member2 sekeliling kena support kita... tu yang penting... bukan macam setengah tu... lagi offer kita ada la... siap nak sponsor lagi... takpe.. selagi semangat aku kuat... aku kena bertahan...

3 comments:

Anonymous said...

wah en syam ada blog rupanya. gutlak la berenti rokok. aku dah stop. hahaha

Syam said...

hehehe... biasala en.nije... ko pun dah berenti ke? mesti kes duduk umah lama... putus bekalan terus berenti...

Anonymous said...

wohoo..bro sama lah bro..aku berenti rokok dah hampir 2 bulan..sama la mcm yg bro alami..rasanya teruk lagi kot..20 thaun merokok beb...